Co wpływa na nasze zdrowie?

Wiele osób błędnie uważa, że wszystko to, co dzieje się z naszym organizmem jest wynikiem genetyki. To świetna wymówka dla wszystkich tych, którzy są niezadowoleni z kondycji własnego ciała i nie zamierzają z tym nic zrobić.

Teoria Bruce Liptona

Nie mniej jednak, teza jakoby genetyka była źródłem wszelkich problemów zdrowotnych nijak ma się do badań przeprowadzonych przez Bruce Liptona z Uniwersytetu Stanforda. Genetyk, po długotrwałych badaniach stwierdził, że wpływ genomów na stan zdrowia danej jednostki jest minimalny. Określił go nawet w procentach. Według Liptona tylko 2% wszystkich chorób ma związek z genetyką. Pozostałe 98% jest wynikiem przyczyn o charakterze zewnętrznym.

Co więcej, naukowiec pokusił się o tezę mówiącą o tym, że to nasze myślenie tworzy środowisko chemiczne w organizmie. Tym samym, w przypadku myśli negatywnych i stresu dochodzi do zachwiania równowagi i występowania chorób. Z kolei pozytywne myślenie pozwala przywrócić wewnętrzną harmonię w organizmie.

Pozytywne myślenie jest jak magnes

Choć sceptycy pewnie będą kręcić teraz głowami, to śmiało można powiedzieć, że pozytywne myślenie działa jak magnes. Innymi słowy – przyciąga dobro. Dotyczy to także zdrowia naszego organizmu.

Myśląc pozytywnie nie tylko odpowiednio nastrajamy własny organizm, ale także przyciągamy pozytywnych ludzi, pozytywne doświadczenia. Co więcej, nasze nastawienie skuteczne eliminuje wszelkie negatywne bodźce wysyłane przez pesymistów czy złe doświadczenia. Stanowi pierwszą, niezwykle ważną barierę ochronną dla naszego organizmu.

Energia podąża za naszą uwagą, dlatego też kluczem do sukcesu jest wzmacnianie tego na czym obecnie się koncentrujemy. Jeśli Twoim myślom towarzyszą negatywne emocje (czujesz się źle, niezbyt komfortowo) to możesz być pewna/y, że za jakiś czas one do Ciebie wrócą. To samo rzecz jasna tyczy się pozytywnych emocji. Dlatego, o pozytywnym myśleniu można powiedzieć, że działa jak magnes.

Czy myślisz pozytywnie?

Wiele osób ma problem z klasyfikacją swojego myślenia. To jednak można bardzo prosto zweryfikować. Wystarczy, że zastanowisz się nad tym o czym i jak ostatnio myślałeś/aś? Jakie pytania zadawałeś/aś? Jakiej jakości są Twoje myśli?

Odpowiedź na powyższe pytania pozwoli Ci zrozumieć czy Twoje myśli mają charakter pozytywny czy negatywny.

Efekt placebo jako potwierdzenie teorii pozytywnego myślenia

Placebo, czyli środki medyczne pozbawione jakichkolwiek właściwości to rozwiązanie, które znajduje powszechne zastosowanie w medycynie. Szacuje się, że niemal 80% medyków na całym świecie podało swoim pacjentom choć raz zastrzyk z solą fizjologiczną, aby wywołać efekt placebo.

Co więcej, owe „leczenie” przynosi zaskakująco dobre rezultaty. Dowiedziono tego w licznych badaniach. Jedną z największych analiz przeprowadzono na pacjentach mających problemy z sercem. Stwierdzono, że Ci, którzy poddani zostali terapii przy wykorzystaniu placebo – w takim samym stopniu radzili sobie z chorobą, co Ci, którzy stosowali leki.

Efekt placebo to nic innego jak efekt pozytywnego myślenia i wiary w skuteczną terapię. Stanowi on potwierdzenie tezy mówiącej o tym, że pozytywne myślenie działa jak magnes.

Jak zadbać o pozytywne myślenie?

Nie wiesz jak wyzwolić się od negatywnych emocji i towarzyszącego mu stresu? Co zrobić, aby przyciągać „dobro”, a nie wciąż zmagać się ze „złem”? Zastosuj się do kilku poniższych porad:

  1. Kontroluj swoje myśli. W przypadku, gdy pojawią się negatywne emocje, krytyka i ocenianie innych – od razu zaprzestań.
  2. Zrezygnuj z plotek. Wszelkie formy „obgadywania” i oceniania innych powinny zostać całkowicie wyłączone z naszego życia.
  3. Reaguj, gdy ktoś jest pesymistą. Nie pozwól, aby ktoś zarażał Cię negatywnymi myślami i emocjami. Gdy tylko usłyszysz coś negatywnego – pociesz i zmień tryb rozmowy na bardziej pozytywny.
  4. Zadbaj o spokojny sen. Twój rytm dobowy ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie i zdolność do pozytywnego myślenia.
  5. Zweryfikuj otoczenie. Jak wygląda Twój pokój/dom? Zadbaj o odpowiednie, pozytywne kolory, zdjęcia z miłych chwil i inne dobrze kojarzące się symbole.
  6. Nie kreśl czarnych scenariuszy. Staraj się zawsze widzieć wszystko w dobrych barwach.
Pozytywne myślenie – praktyczne zadanie

Aby wyeliminować negatywne myślenie, możesz przeprowadzić proste zadania, które uświadomią Ci, że można na życie spojrzeć zupełnie inaczej. Poprawę zauważysz natychmiastowo.

  1. Przygotuj kartkę i długopis.
  2. Zastanów się „czego nie chcesz”.
  3. Zanotuj wszystkie swoje myśli na kartce papieru. Bądź możliwie szczegółowa/y.
  4. Wykorzystaj metodę odwrócenia, i zamień negatywne zwroty pozytywnymi, np.
Negatywny zwrotPozytywny zwrot
Nie chcę pamiętać o swoim ex.Chcę pamiętać o wspaniałych rzeczach.
Nie chcę źle się czuć.Chcę mieć dobre samopoczucie.
Nie chcę kłamać.Chcę mówić prawdę.
Nie chcę być smutna.Chcę być pogodna.
  1. Teraz, zacznij wyobrażać sobie to, co chcesz i co lubisz. Ponownie skorzystaj z kartki papieru i długopisu, zanotuj:
Pamiętam o wspaniałych rzeczach.
Mam świetne samopoczucie.
Mówię prawdę.
Jestem pogodna.
  1. Zadanie wymaga treningu. Po pewnym czasie zrozumiesz, że teoria pozytywnego myślenia faktycznie działa, będziesz pamiętać o wspaniałych rzeczach, mieć lepsze samopoczucie, mówić prawdę i być pogodna. Wszystko czego chcesz stanie się zasługą pozytywnego myślenia.
Wpływ pozytywnego myślenie na Twoje zdrowie
Ocena z 10 głosów