Przyczyny ciągłego zmęczenia i braku sił

Bezustannie borykasz się z różnego rodzaju infekcjami? Twój organizm jest osłabiony, a Ty odczuwasz zmęczenie bez względu na porę dnia? To charakterystyczne objawy pojawiające się przy obniżonej odporności. Dowiedz się, co możesz zrobić, by aktywizować układ immunologiczny i cieszyć się pełnym zdrowiem organizmu.

Co to jest odporność organizmu?

Odporność to niepodatność organizmu na liczne, nieprzyjazne czynniki zewnętrzne, takie jak:

  • obecność toksyn (szkodliwych substancji oraz produktów ubocznych przemiany materii)
  • brak dostatecznej ilości dostarczanego pokarmu
  • obecność pasożytów, grzybów oraz bakterii
  • brak dostatecznej ilości dostarczanej wody

Jak wzmocnić odporność?


Aktywizacja układu immunologicznego jest procesem niezwykle istotnym. W przeciwnym wypadku, organizm jest zmuszony do nierównej walki z patogenami, co często kończy się kaszlem, katarem oraz wieloma innymi poważniejszymi konsekwencjami zdrowotnymi.

Proces wzmacniania odporności organizmu powinien być oparty na tzw. zasadach zdrowego stylu życia, tj.: odpowiedniej diecie, aktywności fizycznej oraz regularnym rytmie dobowym.

Dieta na wzmocnienie odporności
To, co jemy ma ogromny wpływ na ogólną kondycję naszego organizmu. Aby wzmocnić układ immunologiczny, dietę należy wzbogacić o zdrowe warzywa i owoce bogate w antyoksydanty:

  • marchew
  • buraki
  • czerwona papryka
  • pomidory
  • brokuły
  • cytrusy
  • truskawki

W codziennym jadłospisie należy znaleźć również miejsce dla kiszonek, które są źródłem naturalnych priobotyków oraz jogurtu naturalnego zawierającego żywe kultury bakterii.

Aktywność fizyczna na wzmocnienie odporności
Codzienna aktywność fizyczna to jeden z kluczowych elementów zdrowego trybu życia. Przyczynia się do poprawy ogólnej kondycji naszego ciała i efektywności pracy narządów wewnętrznych.

Kilkudziesięciominutowy trening aerobowy o umiarkowanej intensywności potrafi „zahartować” organizm i sprawić, że nasz układ odpornościowy uchroni nas przed dosłownie każdą infekcją. Należy mieć jednak na uwadze, że zbyt duże obciążenie treningowe może wywołać odwrotny efekt – spowodować duże zmęczenie organizmu i osłabić organizm oraz jego odporność.

Regularny rytm dobowy na wzmocnienie odporności
Głęboki, dostatecznie długi i spokojny sen gwarantuje zdecydowanie efektywniejszą pracę układu immunologicznego. Wszystko za sprawą limfocytów, których ilość w organizmie wzrasta podczas codziennego snu.

Z tego też względu, niezwykle ważnym jest to, aby zadbać również o eliminację czynników stresogennych. Codzienny relaks – w dowolnej postaci jest kluczowy dla zachowania równowagi w organizmie. W przeciwnym wypadku układ nerwowy może mieć degradujący wpływ na naszą odporność.

Co brać, aby wzmocnić odporność?


Dieta, aktywność fizyczna, wypoczynek i relaks to niejedyne sposoby na poprawę pracy układu immunologicznego. Odporność możemy wzmocnić także za pomocą suplementów diet. To rozwiązanie wyjątkowo atrakcyjne – szczególnie dla tych osób, które cenią sobie komfort i wygodę. Wszakże, przyjmowanie 1-2 kapsułek dziennie jest niczym w porównaniu do kompletnej metamorfozy trybu życia.

Producenci suplementów diet oferują mnóstwo suplementów diet. Różnią się one składem, ceną i przede wszystkim efektywnością. Który z preparatów w szczególności zasługuje na rekomendację?

W ostatnim czasie, szczególnie dobrymi ocenami i opiniami cieszy się Spirulin Plus. To produkt rekomendowany przez szerokie grono ekspertów ds. żywienia, dietetyków i lekarzy. Dlaczego jest tak skuteczny? Co stoi za efektywnością Spirulin Plus?

Spirulin Plus to kompozycja kilku naturalnych składników, które wykazują szereg pro-zdrowotnych właściwości:

Spirulinaobniża poziom cukru we krwi, usuwa metale ciężkie z organizmu, ogranicza tzw. „podjadanie”
Chlorellaaktywizuje układ odpornościowy, dodaje energii, wspomaga procesy trawienne
Lucerna siewnazmniejsza poziom „złego” cholesterolu, wspomaga metabolizm, ograniacza tzw. „podjadanie”
Mniszek lekarskiredukuje nadmiar wody z organizmu, poprawia funkcjonowanie nerek i żołądka, łagodzi stany zapalne
Pokrzywa zwyczajnazapewnia wewnętrzną równowagę, dostarcza cenne składniki odżywcze, redukuje nadmiar wody z organizmu
Zielona herbataredukuje apetyt, wspomaga procesy redukcyjne, redukuje obrzęki
Cynkaktywizuje układ odpornościowy, wspomaga procesy trawienne, poprawia oddech

Jak nie trudno zauważyć – liczba korzyści wynikających z suplementacji Spirulin Plus jest ogromna. Produkt to kompleksowa terapia, która nie tylko wspomoże Twoją odporność, ale także pozwoli poprawić Twój wygląd oraz samopoczucie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie zajrzyj na stronę producenta (www.spirulinplus.pl).

Co to jest spirulina?

Spirulina (podstawowy składnik wyżej wspomnianego Spirulin Plus) to zielono-niebieska alga, która ma ogromny wpływ na zdrowie. To jeden z tych produktów, które zostały umieszczone na słynnej liście Superfood (zdrowa, naturalna żywność bogata w minerały, witaminy, mikro i makroelementy).

Właściwości Spiruliny zostały potwierdzone licznymi badaniami. Dowiedziono, że Spirulina:

  • obniża ciśnienie krwi.
  • wykazuje właściwości detoksykacyjne (usuwa metale ciężkie z organizmu).
  • redukuje poziom „złego” cholesterolu
  • wspomaga procesy redukcyjne (odchudzanie)
  • dodaje energii
  • poprawia samopoczucie

Co ważne, efekty „terapii” spiruliną widoczne są niemal natychmiastowo. Już po 2-3 tygodniach regularnej suplementacji czuć poprawę.

Spirulina, a odporność

Czy można traktować spirulinę jako preparat na odporność? Oczywiście! To kompleksowo działający suplement diety, który neutralizuje kluczowe czynniki obniżające odporność.

Warto jednak mieć świadomość, że nawet tak silnie działający suplement diety jak spirulina nie będzie w stanie wygrać z organizmem żywym, który:

  • prowadzi siedzący tryb życia
  • nadużywa alkoholu i papierosów
  • nie dba o dietę
  • prowadzi nieregularny tryb życia

Wszak, spirulina to doskonały suplement (tj. uzupełnienie, dodatek), a nie substytut zdrowego trybu życia.

Chlorella czy Spirulina?
Chlorella i Spirulina to algi, których popularność w ostatnim czasie jest ogromna. Nie ma się temu co dziwić, w końcu – kolejne już badania potwierdzają liczne właściwości poprawiające zdrowie i kondycję organizmu. Która z nich jest efektywniejsza? Którą warto suplementować?

Chlorella i Spirulina mają wiele podobieństw, a mianowicie:

  • są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6
  • stanowią doskonałe źródło witaminy C, E
  • są źródłem witaminy B12 (oraz innych witamin z grupy B)

Poza tym, wykazują następujące właściwości:

CHLORELLASPIRULINA
oczyszcza organizm ze szkodliwych substancjiobniża poziom „złego” cholesterolu
wspomaga procesy regeneracyjnewzmacnia wzrok
wspomaga pracę wątrobywspomaga procesy redukcyjne
wzmacnia układ krwionośnyopóźnia procesy starzenia
poprawia koncentrację i pamięćprzywraca równowagę kwasowo-zasadową
jest świetnym źródłem żelaza, błonnika, luteiny, chlorofilu i wapniajest świetnym źródłem kwasu foliowego, beta-karotenu, białka
zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby nowotworowepoprawia kondycję skóry, włosów oraz paznokci

Trudny wybór? Rozwiązaniem może być Spirulin Plus – suplement diety zawierający zarówno spirulinę, jak i chlorellę.

13 komentarzy
  1. Anka L

    Zawsze miałam problemy z odpornością i ciągłym zmęczeniem i myślę, że pora iśc zrobić badania o co chodzi.

    Odpowiedz
  2. Karolina B.

    Prawdę mówiąc to chyba każdy z nas ma problemy z odpornością po zimie.. Właśnie sama dla siebie szukam sposobów by ją nieco wzmocnić. Jem dużo warzyw i owoców. Planuję kupić dobre witaminy, między innym ze spiruliną w składzie. Szkoda byłoby wiosną nie mieć energii ani zdrowia gdy za oknem taka piękna pogoda. Poza tym, czas rozpocząć sezon rowerowy!

    Odpowiedz
  3. Weronika M.

    Jak to mówiła zawsze moja babcia – na odporność jest doskonała herbata z cytrynką lub witaminka C. Według jej rad, codziennie wypijam szklankę herbaty z cytrynką lub robię pyszny napój z miodem i cytrynką. Jest on również idealny na letnie wieczory 😉

    Odpowiedz
  4. Lilka M.

    Z odpornością jest tak, że trzeba o nią dbać non stop – nie tylko sporadycznie w okresach jesienno-zimowych. Z moją bywało różnie, generalnie moja odporność jest bardzo słaba. Pierwsze wirusy zawsze potrafiły położyć mnie do łóżka. Nie ważna była pora roku. Latem rówieśnicy biegali po podwórku a ja wielokrotnie siedziałam w domu z gorączką. Dlatego warto się szczepić i przyjmować witaminy przez cały rok. Od 2 lat biorę spirulinę i szczepię się na jesień. To naprawdę pomaga!

    Odpowiedz
  5. Karciaaalinka

    U mnie doskonale się sprawdzał czystek (stosowałam w tabletkach, bo herbata niezbyt dobra w smaku).
    Teraz jednak mam spore problemy mimo wysokich temperatur na zewnątrz, sprawdzę te algi.

    Odpowiedz
    • Mila

      Podobnie. Stosowałam Cistus Plus. Dla mnie rewelacja (nie lubię herbaty z czystka). Poprawa widoczna natychmiastowo. Z osoby, która u lekarza spędzała mnóstwo czasu, stałam się okazem zdrowia.

      Odpowiedz
  6. Klauduś

    Witam wszystkich, czy możecie podpowiedzieć mi jak podnieść odporność latem? Wszystkie przeciągi i klimatyzacje powodują, że mam katar i od czasu do czasu boli mnie gardło..

    Odpowiedz
    • Tomasz

      Generalnie nie da się zrobić tego z dnia na dzień… to trochę trwa. IMO – spirulina, chlorella, albo wspomniany wyżej czystek… najlepsze.

      Odpowiedz
  7. Tradycjonalistka

    U mnie najlepiej działają stare receptury :), czyli miód, czosnek i cytryna. Zastanawiam się też nad tym Cistus Plus (herbata z czystka mi nie smakuje). Czy ktoś to testował?

    Odpowiedz
  8. Martynika

    Ja od lat stosuję koktajle z buraków i nie dość, że są pyszne, to mają mnóstwo wartości dobrych dla zdrowia. 🙂 I nie kosztują za wiele, no, ale pewno suplementy są po prostu dla tych „wygodnych”.

    Odpowiedz
  9. Kaja

    Odporność to bardzo ważna sprawa dla organizmu. Warto dbać o ochronę naszego jedynego zdrowia. W związku z tym, że w powietrzu czuć już jesień, zaczęłam co rano pić miód z cytryną. Nie ma to jak naturalna witamina C.

    Odpowiedz
  10. Wykończona

    Jak szybko działa spirulina i chlorella? Dopiero co zaczął sie sezon, a ja juz byłam zmuszona iść na L4. Jedna wielka tragedia.

    Zamówiłam dziś sobie ten Spirulin Plus, ale nie wiem jak szybko działa? Czy ktoś już to stosował?

    Odpowiedz
  11. Deyna

    Ja ogólnie staram się zawsze hartować organizm. Zero jakiś szalików i czapek w okresie październik-listopad, kilka razy morsowanie i… zero problemów ze zdrowiem 🙂

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.