Zielony jęczmien

Młody jęczmień to jeden z hitów zdrowego odżywiania ostatnich lat. Polecany w wielu przypadłościach, bogaty w witaminy i minerały, a także naturalny błonnik – to wszystko sprawia, że sięga po niego wiele osób, zarówno w formie proszku, jak i tabletek. Czym jednak tak naprawdę jest ten składnik, kiedy i jak go stosować oraz, przede wszystkim – jakie daje efekty?

Czym jest młody jęczmień?

Jęczmień jest popularną rośliną i chętnie hodowanym zbożem. Można znaleźć go w wielu produktach spożywczych: od wypieków po alkohole. Zielony jęczmień to nic innego niż bardzo młode listki tej rośliny – nie starsze niż 7 dni. Najczęściej spotykany jest jako suplement w formie sproszkowanego soku lub rozdrobnionej, wysuszonej trawy jęczmiennej.

Składnik ten od wieków doceniany był za swoje właściwości zdrowotne, jednak w ostatnich latach jego popularność wzrosła jeszcze bardziej.  Można go znaleźć zarówno w aptekach, jak i w sklepach ze zdrową żywnością. Najczęściej wybierany jest proszek, z którego można przygotować napój, dodać go do posiłku lub koktajlu. Jednak dużą popularnością cieszą się także kapsułki z zielonym jęczmieniem. Są one łatwe w stosowaniu i odpowiednie dla osób, którym przeszkadza charakterystyczny smak – jednak wyróżniają się także wyższą ceną.

młody zielony jęczmień

Młody jęczmień to produkt, na który nie trzeba wydawać fortuny. W połączeniu z jego właściwościami sprawia to, że zdobywa on coraz więcej zwolenników. Znajdzie swoje miejsce w diecie zarówno osoby, która chce schudnąć, jak i tej, która po prostu chce zadbać o zdrowie.

Na co pomaga zielony jęczmień?

Młody jęczmień ma liczne właściwości zdrowotne, co istotnie wpłynęło na jego popularność. Dlaczego warto włączyć go do swojej diety? Jego największą zaletą jest wysoka zawartość chlorofilu, który jest naturalnym przeciwutleniaczem. Dzięki temu pozwala zachować równowagę w organizmie i ograniczyć ilość wolnych rodników. Pozwala także walczyć ze stanem zapalnym w organizmie. Na co jeszcze pomaga chlorofil? Wspiera podczas anemii. Jest także polecany osobom z problemami od strony hormonalnej – pomaga wyregulować pracę tarczycy i nadnerczy. Wzmacnia również ściany naczyń krwionośnych i przyspiesza gojenie się ran. Dzięki niemu można także zwiększyć swoją odporność.

Oprócz tego młody jęczmień to bogactwo witamin i minerałów. Dzięki wysokiej zawartości błonnika pozytywnie wpływa na równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Jęczmień zielony pozwala uzupełnić braki i niedobory w naszym ciele.

Ze względu na swoje właściwości jęczmień polecany jest osobom, które się odchudzają lub chcą po prostu oczyścić swój organizm. Jest w tym zakresie bardzo skuteczny i pozwala osiągnąć trwałe efekty w zgodzie z naturą. Pomaga także walczyć ze złym wyglądem – oczyszcza i pozwala oczyścić skórę, może redukować cellulit. Dzięki regularnemu zażywaniu zielonego jęczmienia można polepszyć zarówno swoje zdrowie, jak i sylwetkę, a nawet samopoczucie. Oczyszczony organizm, który zachowuje odpowiednią równowagę, może walczyć z uczuciem chronicznego zmęczenia czy obniżonym nastrojem.

Zielony jęczmień w proszku

Jeśli chcemy spróbować zalet zielonego jęczmienia, pierwszym wyborem może być proszek z niego uzyskany. Jest to produkt dość łatwo dostępny i często w niskiej cenie. Najprostszym i polecanym sposobem jego stosowania jest przygotowanie napoju na bazie wody. Przygotowanie jest bardzo proste. Wystarczy wymieszać jedną lub dwie łyżeczki proszku ze szklanką wody.  Ważne jest, by taką mieszankę wypić od razu, aby w pełni wykorzystać dobrodziejstwa, jakie daje jęczmień. Właściwości niestety zmniejszają się z czasem, który upłynął od przygotowania napoju. Aby osiągnąć optymalne rezultaty, taką mieszankę należy pić dwa razy dziennie.

Największą zaletą tego rozwiązania jest atrakcyjna cena. Jednak jego stosowanie wymaga regularności i szybkiego działania. Nie wszystkim może także odpowiadać smak. Jest on dość charakterystyczny i wyrazisty. Dlatego łatwiejszym sposobem może być dodanie proszku do soku lub smoothie – także w tym przypadku trzeba wypić napój jak najszybciej. Jednak nawet takie podanie zielonego jęczmienia nie zawsze pozwala poradzić sobie z charakterystycznym smakiem. Dość uciążliwa może być także konieczność częstego i regularnego stosowania. Ważne jest także, żeby przy zakupie wybierać sprawdzone firmy – wysokiej jakości suplementy dadzą najlepsze efekty i zapewnią bezpieczeństwo stosowania.

Młody jęczmień w tabletkach

Osoby, które chcą w prostszy sposób włączyć młody zielony jęczmień do swojej diety, mogą zdecydować się na zakup suplementu w postaci tabletek. Tego typu rozwiązanie ma sporo zalet. Największą z nich jest stała, skoncentrowana dawka, którą łatwo się stosuje. Nie trzeba przygotowywać koktajli, które należy niezwłocznie spożyć. Stosowanie kapsułek pozwala sobie także poradzić ze specyficznym smakiem zielonego jęczmienia. Zażywanie suplementów w tej postaci jest proste i skuteczne. Jednak warto pamiętać, że zazwyczaj kapsułki są odrobinę droższe niż suplement w formie proszku.

W młodym jęczmieniu można znaleźć bogactwo witamin i minerałów, a także cenny dla organizmu chlorofil i błonnik – niezależnie od tego, jaką formę suplementu wybierzemy. Ważne jest, żeby zawsze sięgać po sprawdzone środki – dzięki temu możemy zyskać pewność działania i najlepszych efektów. Skoncentrowany młody jęczmień w kapsułkach często wyróżnia się jakością, a także wysoką skutecznością. Doskonale sprawdza się u osób, które nie chcą martwić się tym, jak wkomponować zdrowy napój w swoją dietę.

Przed wyborem właściwego środka, warto sprawdzić, co uważają inne osoby o produkcie, jakim jest młody jęczmień. Opinie są pomocne w wyborze odpowiedniego środka, który będzie bezpieczny, skuteczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb czy trybu życia.

Polecane zielone jęczmienie

Zakup odpowiedniego preparatu może być kluczowy dla uzyskania optymalnych efektów. Cena to nie wszystko, co powinno decydować o tym, który środek zostanie wybrany. Warto wybrać suplement, który da najlepsze efekty, będzie bezpieczny i wygodny w stosowaniu. Na jakie środki warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim, należy się zastanowić, którą opcję wolimy: sproszkowaną czy w kapsułkach. Każda ma swoje zalety i wady.

Green Barley Plus

Zalety sproszkowanego zielonego jęczmienia:

  • dobry jako dodatek do dań
  • świetny jako baza do koktajli
  • niska cena

Wady proszku:

  • specyficzny smak
  • konieczność regularnego spożywania
  • szybko traci właściwości

Zalety kapsułek:

  • stała porcja za każdym razem
  • łatwe stosowanie
  • brak charakterystycznego smaku
  • skoncentrowana zawartość składników[/su_list\

Wady kapsułek

  • duży wybór – ryzyko zakupu środka niskiej jakości
  • odrobinę wyższa cena

Stosowanie kapsułek może być zdecydowanie skuteczniejsze i łatwiejsze. Ważne jest jednak, by wybierać środki zaufanych producentów, takich jak Green Barley Plus, który ma także gwarancję zwrotu pieniędzy. Jeśli jednak wolimy zostać przy zielonym jęczmieniu w proszku, także warto wybrać specyfik z apteki lub sprawdzonego sklepu ze zdrową żywnością. Dzięki temu można mieć pewność co do jakości. Niezależnie także od tego, na jaką formę się zdecydujemy, warto pamiętać, że suplementy najlepiej działają połączone z dietą i zdrowym trybem życia.

Który zielony jęczmień wybrać? Koniecznie sprawdź Green Barley Plus:

Stosowanie zielonego jęczmienia – efekty

Efekty regularnego zażywania młodego jęczmienia potrafią być bardzo zadowalające. Dzięki wysokiej zawartości składników mineralnych pozwala nam on zadbać kompleksowo o zdrowie. Pomoże oczyścić organizm z toksyn. Chroni układ krwionośny, a także pozwala uzupełnić niedobory. Jest cennym wsparciem dla osób cierpiących na anemię. Przyda się także amatorom sportu – jego właściwości pomagają lepiej radzić sobie z mikro stanami zapalnymi, które powstają po aktywności fizycznej. Pozwala także odkwasić organizm i przywrócić naturalne pH. To wszystko sprawia, że nie można zapomnieć o wpływie młodego jęczmienia na samopoczucie. Dzięki niemu można zyskać przyrost energii, a nawet poradzić sobie z bezsennością czy obniżeniem nastroju. To wszystko sprawia, że warto, by młody jęczmień znalazł się w diecie każdego z nas.

Możemy się także zastanawiać, czy każdy może stosować młody jęczmień. Przeciwwskazania przy zażywaniu z innymi preparatami czy lekami nie zostały zauważone. Brak też informacji o skutkach ubocznych jego stosowania. Mogą się jednak pojawić nieprzyjemne objawy w przypadku nieodpowiedniego zażywania tego suplementu. Dlatego istotne jest, żeby zawsze stosować się do zaleceń producenta. Pozwala to skutecznie i bezpiecznie korzystać z zalet zielonego jęczmienia.

Czy warto stosować młody jęczmień?

czy warto stosować zielony jęczmień

W zalewie różnego rodzaju suplementów diety, bogatych w witaminy i minerały, a także pozwalających poradzić sobie z różnego rodzaju dolegliwościami, może się pojawić pytanie, czy warto sięgnąć właśnie po młody jęczmień? Jego największą siłą nie są jednak witaminy czy bogactwo składników mineralnych. To właśnie chlorofil sprawia, że warto zwrócić właśnie na niego uwagę. Dzięki niemu młody jęczmień pozytywnie wpływa na cały organizm i jest tak skuteczny. Ogromną zaletą jest ochrona organizmu przed działaniem wolnych rodników. Jest to niezwykle ważne dla zachowania zdrowia.

Kolejną zaletą jęczmienia jest jego atrakcyjna cena. Za niewielkie pieniądze można mieć produkt o kompleksowym działaniu. Regularne zażywanie jęczmienia pozwoli uzyskać dobre efekty dla zdrowia całego ciała i samopoczucia psychicznego. Jednak przed zakupem jęczmienia warto poszukać produktu wysokiej jakości, który pozwoli uzyskać najlepsze efekty.  Najwygodniejsza jest forma kapsułek, które mają wysoką zawartość proszku z tej rośliny.

Młody jęczmień to przystępny sposób na kompleksowe zadbanie o swoje zdrowie. Jest dobrym przykładem na to, że proste, powszechnie znane składniki także mogą być bardzo skuteczne i warto włączyć je do codziennej diety – niezależnie od tego, czy wybierzemy proszek, czy kapsułki.

13 komentarzy
  1. Oliwia

    Generalnie młody jęczmień jest ostatnio wszechobecny bo jest po prostu bardzo zdrowy. Nieważne czy jęczmień jest sproszkowany czy świeży prosto z pola – posiada on wiele wartości odżywczych, które są błogosławieństwem dla naszego organizmu. Jako ciekawostka: trawa z młodego jęczmienna jest także używana jako składnik wielu batonów i innych cukierków w celu kontroli poziomu cukru we krwi. O czym dowiedziałam się będąc na wycieczce w Ameryce. Tam tez kupiłam swoje pierwsze cukierki do ssania z młodym jęczmieniem. Ponadto sklepy ze zdrową żywnością często sprzedają też napoje gazowane zawierające sok z młodego jęczmienia. W Japonii zielone soki są znane jako „aojiru” i są powszechnie spożywane w celu poprawy zdrowia. Stąd też często można spotkać się z tą nazwą na etykietach zielonych soków.

    Odpowiedz
  2. Jaroszy

    Mam zagwostkę – wybrać proszek czy tabletki? Tzn. pytam o to, które z rozwiązań będzie efektywniejsze. Smak nie stanowi dla mnie przeszkody, bo jestem wszystkolubny.

    Chcę suplementować zielony jęczmień głównie aby poprawić perystaltykę jelit, bo każdego dnia towarzyszy mi silny dyskomfort, pojawiają się zaparcia i wzdęcia.

    Zastanawiam się czy to będzie dobre rozwiązanie? Czy zielony jęczmień jest tylko na odchudzanie? Jak uważacie, warto?

    Odpowiedz
    • Wioletta

      Pewnie, że warto wprowadzić młody jęczmień zielony do codziennej diety. Ja osobiście nie polecam sproszkowanego soku. Mnie bardziej przypadł do gustu jęczmień zielony w postaci tabletek. A co do zastosowania – młody jęczmień stosuję się nie tylko w celu odchudzania, ale także w celu kontroli poziomu cholesterolu i cukru we krwi. Ja akurat pragnę zrzucić parę kilo do wesela, które mam w marcu więc stosuję jęczmień na odchudzanie.

      Odpowiedz
  3. Anna

    Przez ostatnie pół roku ciągle parzyłam proszek z młodego jęczmienia. Ale teraz wróciłam do pracy i nie mam czasu tego robić.. Mam małą chrapkę na Green Barley Plus. Zastanawiam się czy w tabletkach jest taka sama ilość wartości odżywczych jęczmienia jak w sproszkowanej postaci? Młody jęczmień robi furorę na polskim rynku bo zawiera wiele składników mineralnych oraz witamin z grupy B o czym powiedział mi sam lekarz rodzinny. Dlatego też przekonałam się do wprowadzenia młodego jęczmienia do mojej diety.

    Odpowiedz
    • Izka

      Co za problem to porównać? IMO, np. w takim Green Barley musisz wziąc pod uwagę fakt, że masz też inne składniki… Zresztą, jak poczytasz sobie opinie, to ewidentnie widać, że ten środek musi działać.

      Ja młody jęczmień stosuję z innych względów niż odchudzanie, chodzi ogólnie o poprawę samopoczucia i większą witalność. Efekt odchudzania jest dobry, ale u mnie po prostu pełni rolę „regulatora” wagi :). Nigdy z tym nie miałam większych problemów.

      Odpowiedz
  4. Tola

    Wygląda na to, że znalazłam coś na moje dolegliwości: nadmiar tkanki tłuszczowej i bezustanne uczucie zmęczenia (przez to trudno zmobilizować mi się do treningu). Wcześniej brałam witaminy i minerały – poprawa była widoczna, ale oczywiście nie mają one dobroczynnego wpływu na redukcję… 🙂

    Przetestuję, sprawdzę i zobaczymy. Mam nadzieję, że mi pomoże ;-).

    Odpowiedz
  5. Irenka

    Kupiłam dziś młody jęczmień w aptece, nie miałam pojęcia, że ma tak wysoką zawartość kwasu foliowego, błonnika i innych składników mineralnych. Od dziś wprowadzam jego spożywanie do mojej codziennej diety i wtedy zobaczę w rzeczywistości jakie ma działanie.

    Odpowiedz
    • Justyna

      Nie można też zapomnieć o dużej zawartości chlorofilu. Ma on ogromny wpływ między innymi na kontrolę wagi, czy nieświeży oddech. Obiło mi się również, że pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi.

      Osobiście stosuję wspomniany tutaj Green Barley Plus – nie po to, aby schudnąć (raczej mam wagę w normie), ale żeby się lepiej czuć. Wcześniej (przed regularną suplementacją) miałam objawy zakwaszenia (bóle głowy, niewyspanie, uczucie kwasowości w ustach itp. itd.) dzisiaj – wszystkie wyżej wymienione objawy zostały całkowicie wyeliminowane. 🙂

      Odpowiedz
  6. Kryśka12

    Moja koleżanka ma raka jelita grubego. Czy może ona nadal stosować w swojej diecie młody jęczmień? Wiadomo, że młody jęczmień ma wiele minerałów i wartości odżywcze, ale czy jego właściwości zdrowotne nie wpłyną negatywnie na pracę jelit w przypadku tak ciężkiej choroby? Troszkę się o nią martwię, ma obniżoną odporność i bierze mnóstwo witamin.

    Odpowiedz
    • Polcia

      No jeśli ma raka jelita grubego to raczej ma kontakt z lekarzem? Myślę, że chyba lepiej go o to zapytać bezpośrednio… Przebieg choroby ma kluczowe znaczenie. Niekiedy zielony jęczmień może pomóc, a niekiedy może zaszkodzić. Najlepiej to do lekarza prowadzącego po taką odpowiedź.

      Odpowiedz
  7. Kornelia

    Odkąd sama zaczęłam stosować młody jęczmień czuję się naprawdę lekko. Nie mam wrażenia ociężałości, nie czuję tzw. balona w brzuchu i w ogóle czuję się rześko. Myślę, więc że młody jęczmień doskonale sprawdza się jako produkt oczyszczający organizm i poprawiający samopoczucie. Mam po nim więcej siły i więcej motywacji do życia każdego dnia. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  8. Beatris

    Powiem tak – robiłam sobie zielone koktajle z zielonego jęczmienia i może nie należały do najsmaczniejszych to różnicę było czuć niemal natychmiastowo. W mojej ocenie to jest mega rozwiązanie na redukcje! Przetestowałam w skali miesiąca: 2 tygodnie bez zielonego jęczmienia i 1 kilogram na minusie, 2 tygodnie z zielonym jęczmieniem i 3 kilogramy na minusie. Wiadomo, to jest mała próbka, ale 3 razy lepsze efekty :). Pozdrawiam

    Odpowiedz
  9. Kuchcik gotuje

    Świetny suplement diety. Używam go i bardzo cenię za jego walory odżywcze i poprawiające przemianę materii. Najlepiej sprawdza się w koktajlach, mój ulubiony to: jabłko, grejpfrut, cytryna, banan lub odrobina miodu i młody jęczmień.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.