Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje – nadwaga i otyłość to choroby cywilizacyjne, których rozwój następuje w niezwykle szybkim tempie. W Polsce problemy z prawidłowym składem i budową ciała ma 64% kobiet i 49% mężczyzn. Co gorsze, liczba osób z nadwagą bezustannie rośnie.

Dlaczego człowiek tyje?

Nadwaga definiowana jest jako „nadmierna masa ciała w stosunku do ogólnie przyjętych norm. Rozpoznać i określić można ją dzięki wskaźnikowi BMI (masa ciała (kg) / wzrost2 (m2).

Wskaźnik ten powinien zawierać się w przedziale od 18,5 – 24,9 kg/m2. W przypadku gdy jest niższy – mamy do czynienia z niedowagą, z kolei w przypadku wyższych wartości – oznacza nadwagę/otyłość:

  • BMI 25,0 – 29,9 kg/m2 – nadwaga
  • BMI 30,0 – 34,9 kg/ m2 – I stopień otyłości
  • BMI 35,0 – 39,9 kg/ m2 – II stopień otyłości
  • BMI >40,0 kg/m2 – III stopień otyłości

Czynników kształtujących nadwagę i otyłość może być naprawdę wiele. Za najważniejsze uważa się nieprawidłową dietę oraz zbyt małą dawkę ruchu.

W ostatnich latach styl prowadzonego życia zmienił się diametralnie. Sztucznie modyfikowana żywność, ogromna popularność restauracji typu „fast-food” oraz słodkie napoje sprawiają że z dnia na dzień liczba osób z nadwagą wzrasta.

Podobny wpływ na skład i budowę naszego ciała ma rozwój technologiczny. Pozwala na prowadzenie w pełni zautomatyzowanego, siedzącego trybu życia. Nasza aktywność fizyczna jest minimalizowana, co doprowadza do nadmiernego gromadzenia się tkanki tłuszczowej.

To jednak nie wszystko. Rozwój nadwagi i otyłości może być uwarunkowany również przez neuroprzekaźniki, geny oraz hormony. Mają one wpływ na tempo przemiany materii oraz ośrodek sytości.

Co więcej, nadwaga może być wywoływana również przez zażywane leki, przebyte choroby, używki oraz nieregularny rytm dobowy.

Jak schudnąć?

Odchudzanie to proces, który z całą pewnością stanowi ogromne wyzwania, zarówno pod względem fizjologicznym, jak i psychologicznym. Wymaga zaangażowania, cierpliwości i samodyscypliny.

Aby szybko i efektywnie redukować zbędne kilogramy, musimy zadbać o trzy kluczowe elementy: dietę, aktywność fizyczną oraz suplementację.

Dieta na redukcję

Istnieje wiele różnych jadłospisów dedykowanych dla osób odchudzających się. Od tzw. głodówek, poprzez różnego rodzaju detoksy, a skończywszy na zbilansowanych dietach redukcyjnych. To właśnie to ostatnie rozwiązanie zdaje się być najefektywniejsze. Gwarantuje bowiem świetne rezultaty i brak efektów jojo.

Ilość dostarczanych wartości odżywczych powinna być nie mniejsza niż 80% CPM (całkowita przemiana materii).

Trening na redukcję

Niezwykle istotnym elementem procesów redukcyjnych jest aktywność fizyczna. To właśnie podczas realizacji treningu doprowadzamy do spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie.

Aby trening na redukcję był efektywny, powinien być realizowany zgodnie z następującymi zasadami:

  1. Podstawą treningu powinny być ćwiczenia kardio, tj.: jazda na rowerze, pływanie, bieganie, nordic walking oraz ćwiczenia na stepperze lub orbiterku.
  2. Intensywność treningu powinna oscylować w granicach 60-70 max HR (tętna wysiłkowego).
  3. Objętość treningowa nie może być mniejsza niż 30 minut.
  4. Trenuj regularnie (nawet do 7 razy dziennie).

Suplementacja na redukcję
Rola suplementów diety w procesach redukcyjnych jest ogromna. Niektóre preparaty potrafią spotęgować efekty treningu oraz diety o kilkadziesiąt procent. Więcej o wartościowych preparatach przeczytają Państwo w dalszej części tej publikacji.

Jak zdrowo schudnąć?

Tzw. głodówki (diety o mocno obniżonym bilansie wartości odżywczych) uchodzą za bardzo skuteczne. Faktycznie pozwalają szybko zredukować zbędne kilogramy, ale są przy tym niebezpieczne dla organizmu i często kończą się efektem jojo. Z tego też względu, zdecydowanie lepiej odchudzać się zdrowo. Raz, że unikniemy komplikacji zdrowotnych, dwa, nasze efekty będą trwalsze.

Poprzez termin „zdrowego odchudzania” rozumie się stosowanie zbilansowanej diety redukcyjnej i regularną aktywność fizyczną. Coraz częściej w kontekście „healthy weight loss” mówi się również o stosowaniu naturalnych tabletek na odchudzanie (bazujących na wyciągach i ekstraktach z roślin i owoców).

Aby nasze odchudzanie mogło być określone mianem zdrowego, powinno być zgodne z poniższymi  zasadami:

  1. Dieta powinna być oparta na naturalnych, niemodyfikowanych produktach.
  2. Menu powinno być możliwie mocno urozmaicone.
  3. Pory konsumpcji posiłków powinny być stałe.
  4. Minimalna ilość dostarczanej wody na dzień to dwa litry.
  5. Dieta powinna być wzbogacana naturalnymi „spalaczami” tkanki tłuszczowej: imbirem, pieprzem cayenne, chili.
  6. Realizowane formy aktywności fizycznej nie mogą obciążać układu ruchowego (stawów i kości).
  7. Rytm dobowy powinien być regularny (stałe pory zasypiania i pobudek).
  8. Czynniki stresogenne powinny być eliminowane w zarodku poprzez codzienną dawkę relaksu.
Tabletki na odchudzanie dla mężczyzn

Świetnym wsparciem dla diety i treningu okazują się być suplementy diety. Pozwalają one nie tylko przyśpieszyć procesy redukcyjne, ale także poprawić samopoczucie w czasie odchudzania oraz dodać energii i sił witalnych.

Należy mieć jednak na uwadze, że suplementy to jak sama nazwa wskazuje dodatek/uzupełnienie diety, a nie substytut. Dlatego też, w każdym przypadku powinien stanowić jedynie asystę dla diety i treningu, a nie podstawę odchudzania.

W przypadku tabletek na odchudzanie dla mężczyzn na wyróżnienie zasługuje Green Barley Plus, czyli kompozycja wyciągu z zielonego jęczmienia oraz ekstraktu z owoców garcynii cambogia. Tabletki te pozwalają przyśpieszyć tempo przemiany materii, zredukować ilość trzewnej tkanki tłuszczowej oraz zmniejszyć wielkość komórek tłuszczowych.

Dlaczego Green Barley Plus dedykowany jest mężczyznom? Udowodniono, że doskonale radzi sobie z otyłością brzuszną (tzw. brzuchem piwnym), co dowiedziono w licznych badaniach klinicznych.

Więcej o Green Barley Plus znajdą Państwo tutaj.

Tabletki na odchudzanie dla kobiet

Suplementacja jest równie istotnym elementem diety kobiet. Stosowanie preparatów poprawiających metabolizm, oczyszczających organizm z toksyn oraz uzupełniających niedobory w diecie jest bardzo ważna dla tempa redukcji. Jeśli chcemy chudnąć szybko i zdrowo – suplementacja jest niezbędna.

Zdecydowanie najlepszymi opiniami wśród Pań pochwalić się może Spirulin Plus, czyli suplement diety oparty na algach – szmaragdawo-zielonej chlorelli oraz niebiesko-zielonej spirulinie. Środek ten, prócz silnych właściwości odchudzających doskonale sprawdzi się w roli odkwaszacza organizmu (regularne stosowanie gwarantuje zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie).

Więcej o Spirulin Plus znajdą Państwo tutaj.

Zioła wspomagające odchudzanie

Efektywnym wsparciem dla odchudzania są wszelkiego rodzaju zioła (zarówno w formie tabletek, jak i naparów). Przy wyborze konkretnego specyfiku powinniśmy przeanalizować skład w poszukiwaniu substancji mających wpływ na: apetyt, przemianę materii, detoksykację.

W drogeriach, aptekach i innych miejscach znaleźć można dziesiątki różnych preparatów określanych mianem „ziół na odchudzanie”. Niestety, lwia część z nich nie daje absolutnie żadnych efektów. Warto zatem przed skorzystaniem z oferty – zapoznać się z opiniami konsumentów i dietetyków.

W ostatnim czasie absolutnym hitem jest czystek w tabletkach, a konkretniej Cistus Plus. To oparty na wyciągu z czystka preparat, którego efektywność przy procesach redukcyjnych jest bardzo wysoka. Czystek wspomaga procesy trawienne, oczyszcza organizm z toksyn oraz poprawia efektywność pracy narządów wewnętrznych i wzmacnia odporność.

Więcej o Cistus Plus znajdziecie tutaj.