Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) alarmuje – nadwaga i otyłość to choroby cywilizacyjne, których rozwój następuje w niezwykle szybkim tempie. W Polsce problemy z prawidłowym składem i budową ciała ma 64% kobiet i 49% mężczyzn. Co gorsze, liczba osób z nadwagą bezustannie rośnie.

Dlaczego człowiek tyje?

Nadwaga definiowana jest jako „nadmierna masa ciała w stosunku do ogólnie przyjętych norm. Rozpoznać i określić można ją dzięki wskaźnikowi BMI (masa ciała (kg) / wzrost2 (m2).

Wskaźnik ten powinien zawierać się w przedziale od 18,5 – 24,9 kg/m2. W przypadku gdy jest niższy – mamy do czynienia z niedowagą, z kolei w przypadku wyższych wartości – oznacza nadwagę/otyłość:

  • BMI 25,0 – 29,9 kg/m2 – nadwaga
  • BMI 30,0 – 34,9 kg/ m2 – I stopień otyłości
  • BMI 35,0 – 39,9 kg/ m2 – II stopień otyłości
  • BMI >40,0 kg/m2 – III stopień otyłości

źródło: wikipedia.pl

Czynników kształtujących nadwagę i otyłość może być naprawdę wiele. Za najważniejsze uważa się nieprawidłową dietę oraz zbyt małą dawkę ruchu.

W ostatnich latach styl prowadzonego życia zmienił się diametralnie. Sztucznie modyfikowana żywność, ogromna popularność restauracji typu „fast-food” oraz słodkie napoje sprawiają że z dnia na dzień liczba osób z nadwagą wzrasta.

Podobny wpływ na skład i budowę naszego ciała ma rozwój technologiczny. Pozwala na prowadzenie w pełni zautomatyzowanego, siedzącego trybu życia. Nasza aktywność fizyczna jest minimalizowana, co doprowadza do nadmiernego gromadzenia się tkanki tłuszczowej.

To jednak nie wszystko. Rozwój nadwagi i otyłości może być uwarunkowany również przez neuroprzekaźniki, geny oraz hormony. Mają one wpływ na tempo przemiany materii oraz ośrodek sytości.

Co więcej, nadwaga może być wywoływana również przez zażywane leki, przebyte choroby, używki oraz nieregularny rytm dobowy.

Jak schudnąć?

Odchudzanie to proces, który z całą pewnością stanowi ogromne wyzwania, zarówno pod względem fizjologicznym, jak i psychologicznym. Wymaga zaangażowania, cierpliwości i samodyscypliny.

Aby szybko i efektywnie redukować zbędne kilogramy, musimy zadbać o trzy kluczowe elementy: dietę, aktywność fizyczną oraz suplementację.

Dieta na redukcję
Istnieje wiele różnych jadłospisów dedykowanych dla osób odchudzających. Od tzw. głodówek, poprzez różnego rodzaju detoksy, a skończywszy na zbilansowanych dietach redukcyjnych. To ostatnie rozwiązanie zdaje się być najefektywniejsze. Gwarantuje bowiem świetne rezultaty i brak efektów jojo.

Ilość dostarczanych wartości odżywczych powinna być nie mniejsza niż 80% CPM (całkowita przemiana materii).

CPM obliczymy wykorzystując następujący wzór:

  • PPM x wskaźnik aktywności fizycznej

PPM (podstawowa przemiana materii), czyli spoczynkowy wydatek energetyczny kcal obliczamy z dwóch różnych wzorów w zależności od płci:

  • PPM kobiety = 665,09 + (9,56 x waga) + (1,85 x wzrost) – (4,67 x wiek)

  • PPM mężczyzny = 66,47 + (13,7 x waga) + (5 x wzrost) – (6,76 x wiek)

Natomiast wskaźnik aktywności fizycznej ustalić możemy na podstawie poniższej tabeli:

Wskaźnik aktywności fizycznej

Rodzaj pracy i aktywności fizycznej

1,4 – 1,6

Praca biurowa; niewielka aktywność fizyczna w ciągu dnia (brak regularnego treningu).

1,7 – 1,9

Praca biurowa lub fizyczna; umiarkowana aktywność fizyczna (trening 3-5 razy w ciągu tygodnia o średniej intensywności)

2,0 – 2,1

Praca fizyczna; wysoka aktywność fizyczna (codzienny, intensywny trening o objętości nie mniejszej niż 60 minut)

2,2 – 2,4

Bardzo wysoka aktywność fizyczna w ciągu dnia (trening sportów wyczynowych)

Kiedy już ustalimy bilans wartości odżywczych, naszą dietę powinniśmy dostosować do pięciu podstawowych zasad odchudzania, a mianowicie:

  1. Dieta powinna być pełnowartościowa i zdrowa. Zaleca się wykorzystywać tylko i wyłącznie naturalne, niemodyfikowane produkty spożywcze.

  2. Pory posiłków muszą być stałe. Regularne przyjmowanie posiłków poprawia efektywność pracy układu trawiennego.

  3. Podstawowym płynem powinna być woda. Należy zrezygnować z wszelkiego rodzaju gotowych napojów, soków oraz kawy. Dopuszcza się jedynie stosowanie świeżych (tzw. jednodniowych) soków warzywnych i owocowych.

  4. Ilość posiłków w diecie powinna wynosić od 4 do nawet 7. Zasada „częściej, ale mniej” ma kluczowe znaczenie dla układu trawiennego. Dzięki temu, organizmu na bieżąco wykorzystuje dostarczany materiał i nie musi magazynować go na później.

  5. Dietę należy urozmaicać. Stosowanie jednego jadłospisu może skutkować tym, że nasza dieta będzie niepełnowartościowa.

Trening na redukcję
Niezwykle istotnym elementem procesów redukcyjnych jest aktywność fizyczna. To właśnie podczas realizacji treningu doprowadzamy do spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie.

Aby trening na redukcję był efektywny, powinien być realizowany zgodnie z zasadami:

  1. Podstawą treningu powinny być ćwiczenia cardio, tj.: jazda na rowerze, pływanie, bieganie, nordic walking oraz ćwiczenia na steperze lub orbiterku.
  2. Intensywność treningu powinna oscylować w granicach 60-70 max HR (tętna wysiłkowego).
  3. Objętość treningowa nie może być mniejsza niż 30 minut.
  4. Trening musi być regularny (nawet do 7 razy w tygodniu).
  5. Każda kolejna sesja treningowa powinna być nieco trudniejsza (progresja treningowa).

Warto przy tym zauważyć, że każda forma treningowa to inny wydatek energetyczny. Dlatego też, należy dostosować objętość treningową do jego intensywności i trudności.

Suplementacja na redukcję
Rola suplementów diety w procesach redukcyjnych jest ogromna. Niektóre preparaty potrafią spotęgować efekty treningu oraz diety o kilkadziesiąt procent. Stosowanie takowych preparatów jest co prawda opcjonalne, ale my – zachęcamy do wykorzystania ich w swojej diecie. Dlaczego?

W dzisiejszych czasach, producenci suplementów diet oferują środki, które nie tylko przyśpieszają procesy redukcyjne, ale także:

  • poprawiają samopoczucie
  • usprawniają pracę całego układu trawiennego
  • eliminują różnego rodzaju defekty
  • zwiększają siły witalne

Korzyści wynikające z suplementacji zależne są rzecz jasna od konkretnego preparatu. W dalszej części tej publikacji przedstawiamy konkretne, skuteczne rozwiązania.

Jak zdrowo schudnąć?

Tzw. głodówki (diety o mocno obniżonym bilansie wartości odżywczych) uchodzą za bardzo skuteczne. Faktycznie pozwalają szybko zredukować zbędne kilogramy, ale są przy tym niebezpieczne dla organizmu i często kończą się efektem jojo. Z tego też względu, zdecydowanie lepiej odchudzać się zdrowo. Raz, że unikniemy komplikacji zdrowotnych, dwa, nasze efekty będą trwalsze.

Poprzez termin „zdrowego odchudzania” rozumie się stosowanie zbilansowanej diety redukcyjnej i regularną aktywność fizyczną. Coraz częściej w kontekście „healthy weight loss” mówi się również o stosowaniu naturalnych tabletek na odchudzanie (bazujących na wyciągach i ekstraktach z roślin i owoców).

Aby nasze odchudzanie mogło być określone mianem zdrowego, powinno być zgodne z poniższymi  zasadami:

  1. Dieta powinna być oparta na naturalnych, niemodyfikowanych produktach.
  2. Menu powinno być możliwie mocno urozmaicone.
  3. Pory konsumpcji posiłków powinny być stałe.
  4. Minimalna ilość dostarczanej wody na dzień to dwa litry.
  5. Dieta powinna być wzbogacana naturalnymi „spalaczami” tkanki tłuszczowej: imbirem, pieprzem cayenne, chili.
  6. Realizowane formy aktywności fizycznej nie mogą obciążać układu ruchowego (stawów i kości).
  7. Rytm dobowy powinien być regularny (stałe pory zasypiania i pobudek).
  8. Czynniki stresogenne powinny być eliminowane w zarodku poprzez codzienną dawkę relaksu.

Tabletki na odchudzanie dla mężczyzn

Świetnym wsparciem dla diety i treningu okazują się być suplementy diety. Pozwalają one nie tylko przyśpieszyć procesy redukcyjne, ale także poprawić samopoczucie w czasie odchudzania oraz dodać energii i sił witalnych.

Należy mieć jednak na uwadze, że suplementy to jak sama nazwa wskazuje dodatek/uzupełnienie diety, a nie substytut. Dlatego też, w każdym przypadku powinien stanowić jedynie asystę dla diety i treningu, a nie podstawę odchudzania.

W przypadku tabletek na odchudzanie dla mężczyzn na wyróżnienie zasługuje Green Barley Plus, czyli kompozycja wyciągu z zielonego jęczmienia oraz ekstraktu z owoców garcynii cambogia. Tabletki te pozwalają przyśpieszyć tempo przemiany materii, zredukować ilość trzewnej tkanki tłuszczowej oraz zmniejszyć wielkość komórek tłuszczowych.

Green Barley Plus skuteczny spalacz tłuszczu

Green Barley Plus – środek na odchudzanie.

Dlaczego Green Barley Plus dedykowany jest mężczyznom? W badaniach klinicznych udowodniono, że doskonale radzi sobie z otyłością brzuszną (tzw. brzuchem piwnym).

Więcej o Green Barley Plus znajdą Państwo tutaj.

Tabletki na odchudzanie dla kobiet

Suplementacja jest równie istotnym elementem diety kobiet. Stosowanie preparatów poprawiających metabolizm, oczyszczających organizm z toksyn oraz uzupełniających niedobory w diecie jest bardzo ważna dla tempa redukcji. Jeśli chcemy chudnąć szybko i zdrowo – suplementacja jest niezbędna.

Zdecydowanie najlepszymi opiniami wśród Pań pochwalić się może Spirulin Plus, czyli suplement diety oparty na algach – szmaragdawo-zielonej chlorelli oraz niebiesko-zielonej spirulinie. Środek ten, prócz silnych właściwości odchudzających doskonale sprawdzi się w roli odkwaszacza organizmu (regularne stosowanie gwarantuje zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie).

Odkwaszanie zakwaszenie organizmu suplementy spirulina

Spirulin Plus – środek na odchudzanie.

Więcej o Spirulin Plus znajdą Państwo tutaj.

Zioła wspomagające odchudzanie

Efektywnym wsparciem dla odchudzania są wszelkiego rodzaju zioła (zarówno w formie tabletek, jak i naparów). Przy wyborze konkretnego specyfiku powinniśmy przeanalizować skład w poszukiwaniu substancji mających wpływ na: apetyt, przemianę materii, detoksykację.

W drogeriach, aptekach i innych miejscach znaleźć można dziesiątki różnych preparatów określanych mianem „ziół na odchudzanie”. Niestety, lwia część z nich nie daje absolutnie żadnych efektów. Warto zatem przed skorzystaniem z oferty – zapoznać się z opiniami konsumentów i dietetyków.

W ostatnim czasie absolutnym hitem jest czystek w tabletkach, a konkretniej Cistus Plus. To oparty na wyciągu z czystka preparat, którego efektywność przy procesach redukcyjnych jest bardzo wysoka. Czystek wspomaga procesy trawienne, oczyszcza organizm z toksyn oraz poprawia efektywność pracy narządów wewnętrznych i wzmacnia odporność.

Więcej o Cistus Plus znajdziecie tutaj.

Dowiedz się jak skutecznie schudnąć czytając kolejny z naszych poradników.

8 komentarzy
  1. Marcelina

    Z tymi tabletkami to bywa również. Ja nie do końca w nie wierzę, ale znajoma, która schudła sporo kilogramów (na pewno ponad 10!) polecała mi wyciąg z Acai Berry i właśnie Zielony Jęczmień. Chyba się skuszę…

    Odpowiedz
    • Marcia

      Też byłam sceptyczna. Do czasu.
      Kupiłam zielony jęczmień (ten polecany w tym artykule) i mogę powiedzieć krótko: TO DZIAŁA. Wiadomo, nie schudniemy 15 kilogramów w miesiąc, ale tempo odchudzania poprawiło się o kilkadziesiąt procent… Myślę, że warto.

      Odpowiedz
  2. Klaudia M.

    W związku z tym, że niedługo wyjeżdżam nad morze moje myśli również krążą wokół odchudzania. Chodzę codziennie na spacery i gotuję więcej warzyw. Używam mniej oleju i smalcu, staram się gotować potrawy na parze. Ale w 2 miesiące to chyba piorunujących efektów nie będzie widać ;(

    Odpowiedz
  3. marchewka

    W mojej opinii i z mojego doświadczenia wiem, że nie istnieje coś takiego jak „szybkie odchudzanie”. Wierzyłam w różne diety cud po których miałam wyglądać jak top model. Okazało się, że narobiłam sobie więcej problemów zdrowotnych niż zrzucenie tych parę kilo. Dlatego w 100% zgadzam się ze stwierdzeniem, że w odchudzania ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta a nie głodówka lub pomijanie produktów, które ważne są dla zdrowego funkcjonowania naszego organizmu.

    Odpowiedz
  4. Hajto

    Szybko i zdrowo? W mojej ocenie niemożliwe. Trzeba wybrać albo jedno albo drugie.
    Zdrowo tzn. ze zbilansowaną dietą, a szybko z głodówką (ta ma niewiele wspólnego ze zdrowiem).

    Odpowiedz
  5. Bono

    Całe życie byłem szczupłą osobą. Dramat zaczął się jak zerwałem więzadła krzyżowe. To ograniczyło mój ruch i doprowadziło do tycia w bardzo szybkim tempie. Nim się doczekałem operacji (prawie 1,5 roku na NFZ) na wadze było więcej o prawie 25 kilogramów…

    Dzisiaj mam ogromny problem, bo udało mi się jedynie zahamować przyrost. Wracam po kontuzji i mam nadzieję, że z pomocą przyjdzie mi nie tylko dieta, ale przede wszystkim aktywność fizyczna.

    Odpowiedz
  6. Simona

    Szybko i zdrowo? Według mnie to nie może iść w parze. Albo szybko albo zdrowo.
    IMO, najlepszym rozwiazaniem jest po prostu DIETA + dobry suplement (wzmacniający poziom energii w organizmie, który jest mniejszy, gdyż dostarczamy mniej materiału energetycznego).

    Mi udało się chudnąć w tempie 1kg/miesiąc, co uważam za dobry wynik. Było również zdrowo (dieta redukcyjna mniejsza od całkowitej przemiany materii o około 200-300 kcal = brak osłabienia).

    Odpowiedz
    • Fila

      Spokojnie można chudnąć zdrowo 3-5 kilogramów w ciągu miesiąca.
      1kg/miesiąc to tempo słabe. Jeśli masz dobrą dietę i robisz dobry trening = efekty beda znacznie lepsze.

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.