Atletyczna, dobrze umięśniona sylwetka to marzenie wielu mężczyzn. Jej osiągnięcie jest niezwykle trudne – wymaga sporego zaangażowania, samodyscypliny i ogromu cierpliwości, wszak, efekty nie pojawiają się natychmiastowo jednak z dobrymi suplementami są w pełni osiągalne.

Skuteczne suplementy na masę

Wiele osób zaczynających swoją przygodę z kształtowaniem własnej sy;wetki zadaje sobie pytanie – czy istnieją skuteczne suplementy na przyrost masy mięśniowej? Odpowiedź nie jest jednoznaczna ponieważ nawet najlepsze suplementy nie zastąpią ćwiczeń oraz diety z dodatnim bilansem kalorycznym. W poniższym artykule przedstawiamy Ci listę działających preparatów, które wspomogą rozwój Twojego ciała, a przy tym są w 100% bezpieczne i nie spowodują problemów zdrowotnych.

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Proces rozbudowy włókien mięśniowych to wyzwanie, które wymaga od nas: zmiany nawyków żywieniowych, realizacji intensywnego treningu oraz zastosowania właściwej suplementacji. Przemiany metaboliczne zachodzące w organizmie można podzielić na dwa tryby: anabolizm, czyli fazę budującą oraz katabolizm, czyli fazę degradującą. Co oczywiste, osobie trudniącej się budową masy mięśniowej zależy na tym, aby przeważał anabolizm i synteza białek. W momencie, gdy przemiany anaboliczne mają sporą przewagę nad procesami katabolicznymi, to pojawią się dobre warunki do wystąpienia tzw. hipertrofii mięśniowej. Zjawisko to polega na wzroście poprzecznego przekroju mięśnia. Tempo wzrostu masy mięśniowej zależne jest od wielu czynników, a konkretniej:

• stosowanej diety

• rodzaju treningu i jego intensywności

• suplementacji uzupełniającej

• uwarunkowań genetycznych

Odżywki na masę

Suplementacja pełni coraz większą rolę w procesach rozbudowy masy mięśniowej. Producenci prześcigają się w nowościach, których skuteczność stoi na bardzo wysokim poziomie. Z preparatów uzupełniających dietę i wspomagających procesy syntezy białek korzystają zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy kulturystyki. Nie ma w tym nic, co mogłoby dziwić. W końcu, odpowiednio dobrana suplementacja może sprawić, że wymarzone efekty osiągniemy znacznie szybciej.

Aminokwasy BCAA

Aminokwasy BCAA (Branched Chain Amino Akids) to aminokwasy zawierające boczny łańcuch alifatyczny (stąd określane są mianem aminokwasów rozgałęzionych). Warunek ten spełniają tylko trzy aminokwasy białkowe: leucyna, izoleucyna oraz walina. Należą one do aminokwasów egzogennych, co oznacza, że musimy dostarczać je w pożywieniu (organizm nie ma zdolności do ich wytworzenia).

BCAA ma ogromny wpływ na procesy rozbudowy włókien mięśniowych, a mianowicie:

• stymulują syntezę białek

• pełnią funkcję antykataboliczną

• eliminują zmęczenie treningowe

Glutamina

Glutamina to organiczny związek chemiczny, który wspomaga proces regeneracji glikogenu, jest również głównym paliwem dla układu odpornościowego-jest syntezowana w organizmach żywych z kwasu glutaminowego. W naturalnych warunkach jej suplementacja nie jest konieczna. Wskazaniem do stosowania L-glutaminy jest między innymi wysiłek fizyczny. Stosując intensywne treningi 3-4 razy na dobę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że deficyt glutaminy doprowadzi do reakcji katabolicznych (organizm zacznie pozyskiwać tę substancję m.in. z mięśni szkieletowych). Z tego też względu uzupełnienie diety o glutaminę jest niezwykle ważne.

Arginina

Arginina to endogenny organiczny związek chemiczny z grupy aminokwasów kodowanych przez DNA. O argininie mówi się jako o substancji niezbędnej do procesów rozbudowy włókien mięśniowych. Znajduje bowiem zastosowanie między innymi przy syntezie hormonu wzrostu. Związek ten odpowiada również za procesy detoksykacyjne (usuwa wszelkie szkodliwe produkty uboczne przemiany materii).

Kreatyna

Kreatyna określana mianem „królowej suplementów na masę” to związek chemiczny, który występuje w mięśniach szkieletowych człowieka. Jej podwyższona zawartość stymuluje syntezę białek i działa anabolicznie oraz antykatabolicznie.

Ponadto, kreatyna:

• doprowadza do lepszego uwodnienia komórek mięśniowych

• hamuję miostatynę

• zwiększa wydzielanie IGF-1

• wspomaga resyntezę fosfokreatyny

Przyrost masy mięśniowej

Jakich rezultatów można oczekiwać? Ile można zbudować masy mięśniowej w ciągu jednego miesiąca? Jak szybko następuje przyrost masy mięśniowej?

Odpowiedź na powyższe pytania jest wręcz niemożliwa. Czynników warunkujących jest bowiem całkiem sporo. Toteż, stosując tę samą dietę, ten sam trening i tą samą suplementację u dwóch innych osób – efekty mogą być skrajnie różne od siebie.

Wszak, wpływ na tempo budowy czystej masy mięśniowej ma również:

• genetyka (uwarunkowania zapisane w kodzie DNA)

• poziom hormonów anabolicznych

• typ budowy ciała Warto również zaznaczyć, że kluczowym aspektem jest nasz zapał do pracy i motywacja.

Jakie suplementy na masę?

Wybór suplementów diet na masę mięśniową jest ogromny. Setki, jeśli nie tysiące różnych produktów – sprawiają, że można przyprawić się o niemały ból głowy. Czy wszystkie z nich są skuteczne? Czy każdy środek można określić mianem efektywnego? Na forach internetowych, portalach kulturystycznych czy w dziennikach treningowych, znaleźć można szereg różnych, negatywnych opinii. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że nie każdy suplement diety jest warty uwagi. Jak zatem wybierać suplementy na masę? Doskonałym sposobem na selekcję jest zapoznanie się z opiniami i recenzjami – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów kulturystyki. W oparciu o wspomniane, chcielibyśmy zaprezentować jeden z najlepiej ocenianych środków na masę mięśniową – Mass Extreme.

Mass Extreme to hit ostatnich miesięcy. Dostępny również w Polsce, silny środek o działaniu anabolicznym – jest w pełni bezpieczny. Nie zawiera substancji zabronionych przez WADA (Word Anti-Doping Agency).

Za jego efektywność odpowiada unikalna kompozycja sześciu substancji, tj.:

• Ekstraktu z Fenugreek

• Kwasu fosfatydowego

• Kwasu 4-Amino Butanowego

• Kwasu D-asparaginowego

• Ekstraktu z Korzenia Maca

• 5-Deoksy-Adenozylokobalaminy

Według producenta, produkt ten może zapewnić maksymalny wzrost masy mięśniowej nawet o 96%. Rekomendowany jest przez wielu znanych kulturystów. Świetną laurkę wystawił mu sam Tomasz Kornalewski – multimedalista Mistrzostw Świata w Kulturystyce:

Mass Extreme to absolutnie numer 1 wśród suplementów na budowanie masy mięśniowej. Działanie produktu można zauważyć już od pierwszego dnia stosowania. Odpowiedni dobór składników gwarantuje wzrost masy mięśniowej oraz siły pozwalającej realizować nawet najcięższy trening!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie odwiedź MassExtreme.pl – oficjalną stronę producenta w polskiej wersji językowej.

Przyrost masy, a odporność

Metamorfoza stylu życia (tj. zmiana odżywiania, wzmożenie aktywności fizycznej i intensywny trening) może sprawić, że nasz organizm zareaguje w sposób niepożądany.

Paradoksalnie, ciężkim treningiem możemy chwilowo osłabić odporność naszego organizmu. Aby tego uniknąć warto zastosować środki zapobiegawcze. Aktywizować układ immunologiczny możemy na kilka różnych sposobów, m.in.:

• stosując naturalne suplementy diet (np. sok z cytryny, miód, imbir, czosnek)

• stosując gotowe suplementy diet

Spośród tzw. gotowców, na naszą rekomendację zasługuje Cistus Plus – czystek w tabletkach, wzbogacany takimi substancjami jak: witamina C, witamina D3, cynk, rutyna, gorzka pomarańcza, nasiona granatu.

Przyrost masy, a zakwaszenie organizmu

Termin „zakwaszania” pojawia się bardzo często wśród osób stosujących jadłospisy na masę mięśniową. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż jest to sposób żywienia oparty w głównej mierze na produktach kwasotwórczych takich jak:

• mięso i wędliny

• sery żółte

• ryby

• jaja

• chleb żytni

• płatki zbożowe

• makaron pełnoziarnisty

• ryż brązowy

Problemu można uniknąć poprzez zastosowanie środków alkalizujących. Doskonałym przykładem takiego preparatu jest Spirulin Plus – naturalny suplement diety oparty na algach: spirulinie i chlorelli. Umożliwia zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie nawet przy najbardziej kwasotwórczym jadłospisie. Więcej o tym suplemencie przeczytają Państwo tutaj.